Om Lahelle barnehage

Velkommen til Lahelle Barnehage

Lahelle barnehage har vært i drift siden 2005 og er en privat barnehage med beliggenhet på nydelige Østerøya.

Vi har tilsammen 40 barn i alderen 1-5 år fordelt på tre grupper.

Rekene med 12 barn i alderen 1-2år, Krabbene med 11 barn fra 2-4år og Fisk og Hval med 17 barn i alderen 4-6år.

Som barnehage er vi opptatt av å skape en arena der alle kan kjenne seg verdsatt og velkommen. Vi ønsker å gi barn gode minnerike og lærerike opplevelser. Vi i Lahelle barnehage ønsker å gi barn muligheten til å kunne utvikle den beste versjonen av seg selv.

Vi mener barn lærer best i et miljø som er preget av trygghet og omsorg, i et miljø der barna kan være aktiv deltakende i sin egen læring.

Vi i Lahelle barnehage legger til rette for at barn skal få oppleve gode situasjoner der lek og utfoldelse er i fokus. Vi gir rom for spontanitet og kreativitet og skaper gode arena for lek.

Vi er fleksible og viser romslighet samt skaper et sted der det er rom for ulike behov og utgangspunkt. Alle mennesker er unike og har derfor ulike behov og sammen skal vi møte hvert enkelt barn med åpenhet og forståelse.

Lahelle barnehage holder til på Skjellvika. Vi har varierte turområder i nærmiljøet med både tilgang til sjø og skog som vi bruker aktivt.

Vi har fokus på et sunt og godt kosthold i barnehagen. I Lahelle barnehage får barna alle måltidene hver dag.

Vi lager Havregrøt her morgen og serverer varmt måltid en til to ganger per uke.

Vi har et stort uteareal med et kupert terreng og rikelig med plass til lek og utfoldelse.

Barnehagen har mange disponible rom med mulighet for ulik aktivitet.