Progresjonsplan for Rammeplanen. Lahelle barnehage.

I følge Rammeplan for barnehager skal vi arbeide med 7 fagområder. I aktiviteter og temaopplegg jobbes det som regel med flere områder samtidig. Vi skal sikre at barna får erfaringer og opplevelser fra alle områdene og vi skal sikre at de opplever progresjon i aktivitetene.

Vår progresjonsplan beskriver derfor hva vi skal gi barna som sikrer at de får erfaring nok til å utvikle
ferdigheter innenfor et vidt læringsfelt. Dette er ferdigheter som igjen er viktig for å delta i lek og
sosialt samspill.
Gode og varierte opplevelser er viktig for å skape glede, nysgjerrighet og utvikling.
I progresjonsplanen er mål og aktiviteter delt inn etter alder. Dette skal gi oss føringer for hvordan vi
skal utvikle aktivitetene for barna etter hvert som de blir eldre i barnehagen.
Disse oppdelingene er ikke absolutte, men må alltid sees på i forhold til det enkelte barns modning og erfaringer.

Progresjonsplan Rammeplanen Lahelle barnehage 2021